ARCAM SA35 - zábavný společník s autoritou a precizností
Krátce po vzorcích určených pro letošní Audio Video Show k nám dorazily první kusy obou novinek od Arcamu. Hned první dva kusy SA35 zamířily po důkladném poslechu k novým majitelům a když se mi ve studiu v předváděcí sestavě jedna "pětatřicítka" konečně zabydlela, byla příležitost ji důkladně proklepnout a podrobit poslechovému testu.

Pojďme to rozbalit
Upřímně - už první kontakt s technikou Radia je pro mě moc příjemným zážitkem: dvouplášťový obal s logem Arcam skrývá přístroj zabalený v bílé tkanině, která po jemném zatáhnutí za šňůrku odhalí vytoužený kus elektroniky. Celé to připomíná odhalení sochy nebo jiného artefaktu. Prostě wow effect:-)

V samostatné krabičce je dálkové ovládání a napájecí kabel. Oproti SA30 není přístroj vybaven kalibračním mikrofonem pro kalibraci službou Dirac (tu však SA35 i SA45 podporují).
Hrdý nástupce SA30 - a mnohem víc
Výkonovými parametry - 120W v třídě G - a vnitřním uspořádáním velmi připomíná svého předchůdce, bestseller Arcam HDA-SA30. I v zesilovací části proběhly inovace a obvodové řešení zesilovačů se kontinuálně vylepšuje, ale na první pohled zaujme především velký barevný displej. Přístroj je rozměrově blízký streameru ST25 - a sdílí s ním i celou streamovací platformu Hyperstream IV.
Oproti ST25, kde mi trochu chybí možnost připojit externí digitální zdroje, disponuje zesilovač celou baterií digitálních vstupů: optický toslink i koaxiální SPDIF jsou hned po dvou, nechybí ani HDMI s eARC. Výbava analogovými vstupy navazuje na SA30, a to včetně možnosti připojit jak MM, tak MC přenosku.

Aplikace Radia - klíč k digitální hudbě
Dálkové ovládání sice umožňuje přístup k základnímu nastavení přístroje, aktualizacím, výběru rozhlasové stanice a předvoleb, nicméně pro pohodlný přístup k digitální hudbě je rozhodně lepší aplikace Radia - díky ní si můžete vybírat internetová rádia, přehrávat z nejrůznějších streamovacích služeb či NASu nebo si nastavit oblíbené rozhlasové stanice v předvolbách.
Sluší se dodat, že díky aplikaci taky velmi rychle připojíte přístroj k wifi.
Digitální sekce si bez problémů poradila jak s hires flacy, tak soubory v 1bitové modulaci (SACD), univerzálnost je opravdu příkladná.

Jdeme poslouchat
Arcam SA35 jsme ve studiu postupně testovali na AQ Canto 5, JBL HDI 2600 a nakonec GoldenEar Triton Five. Přemýšlel jsem nad třemi slovy, která by zvukový projev dobře vystihla - a po důkladném poslechu bych vybral tato:
- autorita
- zábavnost
- rozlišení
120W zesilovač totiž nekompromisně velí basovým tónům, má skvělý timing a poskytuje detailní pohled do hloubi a povahy nahrávek. Tu nejlépe odhaluje kombinace s AQ Canto, JBL HDI přidaly razance na vyšších basech a nezalekly se takřka koncertní hlasitosti, zatímco GoldenEar nás doslova obklopily hudbou. Nejméně si vybíraly nahrávky a jemné výšky v kombinaci se sametovými středy a přesnými a razantními basy byly prostě kouzelné. Bylo dost detailů i skvělé poslouchatelnosti.

Společník na dlouhé roky
Arcam SA35 není levný, ale s ohledem na to, jaký výkon získáváte s bonusem vestavěného streameru ST25 a bohaté výbavy je to nadčasový univerzální přístroj, s kterým vás hudba bude bavit.
Pro úplnost doplňuji některé použité nahrávky - upřímně dávám přednost dobře nahrané hudbě různých žánrů před mnohdy "nacinkanými" a "nabasovanými" audiofilními nahrávkami.
Fleetwood Mac: Everywhere (LP Tango in the Night)
Diana Krall: No moon at all (LP Turn up the quiet)
George Duke: It´´´ s on (LP After hours)
Al di Meola: Oblivion (LP Di Meola plays Astor Piazzola)
Takže - srdečně zveme k poslechu - fakt to stojí za to!
Martin Strýček
AQ studio Brno